Nasıl bir sosyal ağ hesap yönetiminiz olmalı
Sosyal ağ hesaplarınız sizin, firmanızın kamuoyu ile her an her yerden iletişim kurabildiği iyi takip edilerek kurumsal bir dil ile hızlı yanıt verilmesi gereken özel bir kanaldır.
Kurumsal sosyal ağ hesaplarının yönetiminde aşağıdaki kriterlere uyulması gerekir.
- Firmanızın misyon, vizyon, amaçlarına uygun, paylaşımlar da bulunan
- Hazırlanan size özel standart sosyal ağ paylaşım şablonu dışına çıkmayan
- Doğru anahtar kelimeler ile etiketlenen
- Görselliği üzerinde profesyonelce çalışılmış grafik tasarımlarla oluşturulmuş, hatta artık kısa animasyonlara yer veren, (cep telefonundan çekilen resim ve videoların paylaşılmadığı)
- Paylaşım yapılan sosyal ağ da ki ideal günlük paylaşım sayılarına dikkat edilerek paylaşım yapılan, (Günde ; Facebook 1-2, twitter 5-10, instagram 2-3 .. )
- Bazı aktivite veya dönemlerde sayfa beğeni ve takipçilerini artırmak için Ücretli Reklam verebilen
- Kamuoyunun duyarlı olduğu konularda aynı duyarlılığı gösterebilen
- Sosyal ağlar ile iletişim kuran ziyaretçilerinize hızlı ve doğru dönüş sağlayabilen, Şirketi temsil eden bir üslup ile soruları cevaplayan.
- Haftalık ve aylık raporlamalar ile paylaşımların etkisini geri dönüşlerini analiz edebilen,
- Online itibar yönetimini takip eden, kötü yorum ve saldırılara hızlı ve etkili cevap veren, polemik yaratmayan
- Beğeni veya takipçi artırmak için sahte yollar, yan uygulamalar kullanmayan, (Bu durum hem hesaplarınızın başka kişilerin kontrolüne geçmesine, hem de sizinle alakası olmayan başka ülke ve amaçlara hizmet eden gerçekçi olmayan takipçilere sahip olmanızı sağlar.)Hızlı takipçi artırmak için çoğu kişi bu sahte yolları kullanabilmektedir.
- Sosyal Sorumluluk kapsamında yapılan faaliyetlere sıkça yer veren