Nasıl bir Dijital Pazarlama Yapılmalı

tuncerwebtr-dijitalmarketing3

Nasıl bir Dijital Pazarlama Yapılmalı

Dijital Pazarlama, firmanızın internette adının geçtiği her şeyi kapsar. Eğer İnternet firmanız için göz ardı edemeyeceğiniz bir mecra ise Dijital Pazarlama faaliyetleri de firmanızın internette doğru ve iyi bir şekilde temsil edilmesi için yapılan çalışmalar bütünüdür.

Yapılacak Dijital Pazarlama faaliyetleri için öncelikle firma bilgileriniz toplanır.

  1. Firmanızın misyon, vizyon, amaçları nelerdir?
  2. Banner tasarımları için firma logo ve renkleri nedir?
  3. Sizin için önemli ola anahtar kelimeler nelerdir? Reklam, tanım, tanıtım, sosyal paylaşımlar, Arama motorları, web siteniz, kısaca internette insanların sizi bulmaları için çok önemlidir.
  4. Hedef kitleniz nedir?

Bu gibi kriterleri belirledikten sonra Satış Pazarlama departmanınız ile kısa, orta ve uzun vadeli kampanya, indirim, reklam planlamaları doğrultusunda

  1. Google, Yandex, bing, gibi arama motorları ücretli internet reklamları çalışmaları,
  2. E-bülten tasarımı ve çalışmaları ile E-Posta pazarlaması,
  3. Toplu SMS gönderim işlemleri,
  4. SEO çalışmaları ile arama motorlarında web sitenizin DOĞAL olarak üst sıralarda yer almasını sağlamak gibi dijital pazarlama faaliyetleri yürütülür.
  5. Web Siteniz ve/veya sosyal ağlarınız için sizin adınıza içerik oluşturma. Görsel ve yazı/text çalışmaları
  6. Firmanız adına Dijital Kampanya, promosyon ve indirim’leri planlamak, denetlemek, yönetmek.

Reklam bütçenizin bir kısmını dijital pazarlama faaliyetleri için kullanmanız gereklidir. Facebook’ta reklam verirken veya Google adwords reklamı yada Mail / SMS reklamları hedef gurubunuzdaki kişi sayısına göre veya tıklama başına olacak şekilde ücretlendirilmektedir.